Fatin's up coming Birthday..

Lilypie

Friday, August 7, 2009

Twin ke??

Salam..

Twin?? owh..tidak.. mereka ni bukan twin ok. Gambar ni aku ambil semalam masa menjemput fatin dari rumah penjaga. Nth macam mana aku tiba2 tergerak hati nak ambil gambar mereka berdua ni. Nampaknya mood si farisa memang baik, begitu juga fatin yang asyik lah tersenyum2..

Ok, mari aku perkenal kan kawan si fatin ni ye.. Nama dia Nur Farisa Qistina, anak kepada kawan baik aku ija merangkap cucu kepada penjaga si fatin ni. Umur si farisa ni 2 minggu lebih tua dari fatin. Aku dan ibu farisa memang dah lama berkawan rapat sejak dari bangku sekolah. Kebetulan aku mencari penjaga untuk fatin, dan memang secara kebetulan juga ibu ija ni sedang cari budak untuk di asuh (dijaga), jadi aku pun meng'offer'kan anakku untuk di jaga oleh ibunya, memandangkan aku pun memang dah lama dan mesra dengan ibu ija ni. Jadi memang tak ada masalah bila nak tinggal kan anak aku dengan die dan fatin pun semacam serasi bila pertama kali aku temukan dengan mak ija ni.

Budak berdua ni memang bermacam ragamnya.. kebetulan anak aku hanya ngam dengan wan si farisa ni (penjaga) dan si farisa ni ngam dengan wan dan pembantu wannya yg mereka panggil nenek. Tapi bila wan pegang fatin, farisa mula menunjukkan rasa yg agak cemburu, yelah.. wan die pegang fatin, tapi x pegang farisa, sure lah cemburukan??.. bila nampak fatin dengan wannya, mula lah si farisa ni buat2 nangis.. macam tu juga lah dengan fatin.. perangai mereka ni lebih kurang sama je..masing2 berebut kan si wannya ni.. macam tu lah ragam budak2 kan??

Apa pun aku harap mereka berdua ni akan menjadi kawan rapat seperti aku dan ibu nya.. ummi cayang korang berdua tau!! cepat besar dengan sihat dan kuat, nanti bleh sama2 belajar ye!!

two naughty girl, Fatin dan Farisa (sapa lagi besa?? heheh)
Tengok tu, fatin dah mula nangis plak die... farisa ok je kan???

haaa... dorang berdua dah ngam pun.. (hope to be a best friend ya!!)

2 comments:

iman said...

heeheheh....rerasenyer anak ija ikut saper? mcm ikut abg nazha jer..

Unknown said...

a'ah..ikut abg naza. Ok pe?? sejuk perut ija ngndung kn die heheh:D

Related Posts with Thumbnails